dijous, 14 d’agost del 2008

Des de Luang Prabang (ja mes tranquils)

Hola familia!

Doncs com vam dir ahir, estem a Luang Prabang, al nord de Laos. Us expliquem com ha anat la historia des de Sapa fins arribar aqui: a Sapa ens havien dit que totes les carreteres estaven tallades per esllavissades, i que la unica manera de sortir de la ciutat era amb moto o amb helicopter, encara que hi havia gent que ho va intentar amb mini bus. Doncs, nosaltres ens vam decantar per dues motos amb conductor. La opcio mini bus nomes podia ser per anar a Hanoi i a nosaltres ens interessava anar a Dien Bien Phu, per anar a la frontera amb Laos. Les motos ens les van arreglar de tal manera de poder portar la motxila en horitzontal lligada al darrere i no haverla de carregar. Per davant teniem 300 km de carreteretes, i entre 6 i 8 hores de cami.
Vam sortir de Sapa a la una del migdia i vam arribar a Dien Bien Phu, cap a les 11 de la nit. El paisatge va ser espectacular, vam veure el port de Trom Ton, el mes alt del Vietnam, i vam atravessar valls i poblets, entre camps d'arros. Llastima que anar amb moto fos tan dur.
A Dien Bien Phu vam dormir i el dia seguent vam agafar una altra moto que ens va portar fins a la frontera (1h - 35km), per sort amb el visat no vam tenir cap problema, i ens el van fer al moment. El problema era com arribar a Muang Khua, la primera poblacio "important" de Laos, finalement vam haver d'agafar una altra moto i despres una barca rapida fins a Muang Khua. Vam arribar just per sopar i dormir. En el trajecte en barca vam atravessar la selva en estat pur, i vam veure poblets perduts.
L'endema al mati agafavem un bus de 10 hores cap a Luang Prabang, on vam arribar ahir a la nit. Pel cami, vam haver de canviar dos vegades de bus, una a la ciutat d'Udomxai, i una altra degut a que un tram de la carretera estava inundat, i vam haver d'agafar una barca amb rems. Tambe vam haver de baixar una vegada del bus perque hi havia una esllavissada, i esperar fins que l'arreglessin.
Avui hem visitat Luang Prabang, que ens esta agradant molt, estem tranquils, nets, i fins i tot ens han fet una rentadora (previ pagament, es clar). Un peto per tots i no patiu que estem molt be, i avui ens menjarem una pizza com Deu mana!

Cesc i Eli

Anònim ha dit...

Ens n'alegrem molt que esteu tant bé.
És el que s'espera d'unes bones vacances.
Salut i endavant.
Francesc papa i Lioba

Anònim ha dit...

Per fi ja estem tranquils. Les notícies que havien arribat aquí ens tenien una mica preocupats.
Després d'aquesta aventura, disfruteu molt de Laos.
Ens està agradant molt el blog i les fotos molt bona idea.
Nosaltres estem tots bé: els nens preciosos i molt divertits i les panxetes, van creixent...la del papa també!
Molts petonets per tots 2!
Cuideu-vos

Anònim ha dit...

Quines aventures esteu vivint! segur que us esperàveu passar-ne algunes però no tantes...Estem molt contentes que esteu sants i estalvis. És increïble la quantitat de transports que heu fet servir per anar d'un lloc a l'altre, fins i tot una barca de rems!. Segur que d'aquesta sortiu fets uns autèntics aventurers. Ens encanten les fotos! les esperem amb il·lusió.
A casa del Vendrell encara no tenim Internet, però ja està en vies de sol·lució (tornant a Telefònica, és clar). Som a Barcelona a ca la Núria i hem anat de compres a Ikea.
Us estimem molt.
Mama i Núria

La meva foto
SÓM UNA PARELLA DE VIATGERS CATALANS QUE PENSEM QUE EL MÓN TÉ TANTES COSES AMAGADES I PER CONÈIXER QUE NO ENS VOLEM QUEDAR A CASA. SOVINT QUAN TORNEM D'UN VIATGE, PENSEM ... ON SERÀ EL PROPER?